16 жовтня 2024 року дуже цікаво та змістовно, насичено та корисно пройшов перший день всеукраїнської конференції з міжнародною участю «Бандура – феномен українського народу», яку з метою популяризації національного мистецтва, збагачення культурних здобутків України, реалізації творчого потенціалу талановитої молоді, а також прагненням відродити та зберегти унікальні традиції української музичної культури організував і провів Обласний методичний кабінет навчальних закладів мистецтва та культури, за підтримки Департаменту культури і туризму Полтавської обласної військової адміністрації.
Ця мистецька подія об’єднала 238 слухачів – педагогічні працівники освітніх закладів сфери культури різного рівня із Полтавської, Харківської, Волинської, Львівської, Кіровоградської, Дніпропетровської, Рівненської, Чернівецької, Черкаської, Івано-Франківської, Хмельницької, Херсонської, Сумської, Київської, Миколаївської, Чернігівської та Тернопільської областей України.
Директорка ОМКНЗ МК Ліна Богодиста у своєму вітальному слові розповіла про кобзарство як виняткове явище української національної й світової культури. Також вона вкотре наголосила про необхідність ділом наблизити найбажанішу перемогу України і долучатися до благодійної ініціативи ОМКНЗ МК – «Сертифікат за донат».
У методичному заході професійного розвитку взяли участь як провідні досвідчені діячі культури мистецтв України й світу, так і талановита молодь:
Яніна Барибіна – кандидатка економічних наук, доцентка та депутатка Полтавської обласної ради, культурна менеджерка, яка в своєму виступі зосередила увагу на тому, що кобзарство сьогодні виступає живою традицією, і є не тільки невід’ємною частиною культурної спадщини, а й важливим елементом сучасної України;
Тарас Компаніченко – композитор, поет, кобзар, бандурист, лірник, історик-музикознавець, лідер музичного гурту «Хорея Козацька», лауреат Шевченківської премії, народний артист України, який понад рік тому став військовослужбовцем ЗСУ, і нині служить в ТрО, продемонстрував деякі фрагменти як свого виступу так і колективу;
Марія Віксніна (Німеччина) — випускниця Київського національного університету культури і мистецтв, нині студентка Universität der Künste Berlin, яка поділилася дослідженнями на тему «Торбан крізь призму століть і персоналій», зокрема зосередившись на історії цього рідкісного унікального старовинного інструменту та його розвитку через творчість визначних постатей;
Любов Мандзюк – кандидатка мистецтвознавства, доцентка кафедри народних інструментів України Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського зосередила увагу на увіковічненні визначної постаті Гната Хоткевича для розвитку української народної музики;
Руслана Лоцман – заслужена артистка України, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри вокального виконавства факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Українського державних університету імені Михайла Драгоманова представила нарис до презентації книги «Співець непримиренної України» Тараса Силенка, підкреслюючи глибокий філософський зміст у творчості видатного композитора та бандуриста, і розповіла про культурно-просвітницьку діяльність українців в Аргентині та Іспанії;
Віктор Мішалов (Канада, Торонто) – науковий співробітник університету Монаш (Мельбурн, Австралія), бандурист, дослідник кобзарства, композитор, диригент, кандидат мистецтвознавства, заслужений артист України, який зберігає та пропагує українську культуру на інших континентах планети, розповів про власне дослідження історії та еволюції кобзарського мистецтва;
Тетяна Лобода – директорка Студії по підготовці акторських кадрів при Національній заслуженій капелі бандуристів України імені Г. Майбороди, за участю студентів ІІ курсу класу «Народна бандура» Марії Кривенко та Владислава Мазура, виступила на тему «Кобзарська інструментальна музика на старосвітських музичних інструментах як віддзеркалення естетики доби бароко в Україні»;
Надія Якуш – викладачка класу бандури Миргородської школи мистецтв імені А. П. Коломійця та її учениця Маргарита Васьковська, поділилися дослідженнями щодо Опанаса Сластьона, висвітливши значення цієї видатної особистості у відновленні і популяризації української кобзарської традиції.
Доповіді спікерів викликали жваве обговорення серед слухачів, що є доказом того, як тісно переплітаються традиції народного мистецтва і класичної європейської музичної культури.
Мистецька подія стала важливою для всіх учасників, надихаючи на нові дослідження, творчі досягнення та глибоке розуміння української музичної спадщини. Вкотре впевнюємося, що бандура є не тільки інструментом, а й символом нашої нації, її історії та боротьби за збереження культурних традицій України.